maandag 26 oktober 2015

Wat een zalig weekend!

Vrijdagmiddag
Het begin van het weekend (vrijdagmiddag) kende wel een beetje een valse start. Ik was wat vroeger van mijn werk gegaan, maar heb er uiteindelijk bijna twee uur over gedaan om naar huis te komen (een springer voor de trein, Randstadrail die niet vanaf Den Haag CS reed).
Dochterlief (die ik ontmoette op het metrostation) en ik reisden meteen door naar Spijkenisse op jacht naar laarzen. In de tweede winkel waar ik keek, ben ik geslaagd voor wel twee paar laarzen voor een heel schappelijk bedrag :)


Leuk hè, twee soorten leer van Tamaris en daarnaast ook nog gewoon gladde leren zwarte laarzen. Helemaal blij! Dochterlief is ook geslaagd voor mooie laarzen en kocht daarnaast ook nog gave schoenen van Panama Jack:


's Avonds nog even wat gedronken in café 't Haantje met de Rotterdam Rebels

Rotterdam Rebels

Altijd leuk!

Zaterdag
Ondanks dat ik een vrije zaterdag had, liep de wekker toch vroeg af, want het was quiltdag in Helmond. Georganiseerd door Sabine en familie. Dochterlief en ik zaten al om acht uur in de auto, op weg om mams te halen. Het was weer geweldig!! Super organisatie en ook heel veel sponsors hadden hun medewerking hieraan verleend. Met heel veel dames en een paar heren zaten wij in de grote zaal. Ik heb nog twee quilts geshowd tijdens de show and tell:

Mijn sneeuwmannen door het jaar heen
En natuurlijk ook mijn quilt in wording:

Kaffe Fassett bijna klaar ;)
Ik heb zelf geen enkele foto gemaakt. We waren helaas niet gelukkig tijdens de loterij. Mams won wel nog een lap stof met tekkels erop. Leuk!

Ik won wel een prijs voor mijn naambadge!

Quibi naambadge

Natuurlijk heb ik ook nog wat stofjes gekocht. Ik ben tenslotte aan het sparen voor mijn Irish Circles *bloos*. Ik had twee halve meters gekocht en kreeg van dochterlief ook nog een halve meter.

Eenmaal thuis was het ook erg leuk om de zeer goed gevulde goodiebag te bekijken! Helemaal goed!!!

Zondag
Wat een prachtig weer! In de Van Nellefabriek werd de swan market gehouden. 

Van Nellefabriek

Ik was nog nooit naar de swan market geweest, dus dat was euk om nu even te gaan kijken. Zoonlief werkt vlakbij de Van Nellefabriek, dus reden we met hem mee (hij moest werken) en manlief en ik zijn naar de fabriek gelopen en de wan market over. Er waren veel kraampjes, het was er druk en warm. Het was leuk om een keer gezien te hebben, maar ik vond het veel van hetzelfde. We waren al snel weer buiten. Wat gaan we doen? We besluiten naar het centrum te lopen. Maar dan zet ik wel eerst Runkeeper aan! Dan kan ik later zien hoeveel kilometer we hebben gelopen.

Runkeeper aanzetten

We lopen eerst langs de Schie en genieten van de prachtige herfstkleuren!

De Schie

Daarna gaan we op een terrasje zitten van het Vlaams Broodhuys op de Nieuwe Binnenweg. Zalig genieten, mmmmm

Genieten bij het Vlaams Broodhuys

Daarna gaan we over de Lijnbaan

Lijnbaan

naar het Centraal Station. Dat was een wandeling van 6,5 kilometer :)

Thuis nog een rondje met Cooper gelopen. Alwaar ik ook nog een prachtige paddenstoel zag:


En aan het eind van de middag was er natuurlijk Feyenoord-AZ die geweldig eindigde in 3-1! Super!!

Gelukkig zit ik weer goed in mijn vel en zijn de nare, emotionele uitbarstingen achter de rug!

Ik wens jullie allemaal een fijne week!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne, wat een heerlijk weekend zeg, dit wordt nog lekker nagenieten. En wat een schitterende laarzen, prachtig, ook die van je dochter.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ROTTERDAM.............. wat een prachtstad, hè!!!

    BeantwoordenVerwijderen