maandag 4 mei 2015

Alleen de deuren nog...

Stola
Ik was al enige tijd bezig met het haken van een stola. Het patroon heet "stola grijs", maar ik maakte 'm van Papatya Batik, kleur 27. Tijdens ons weekje Ameland was 'ie opeens klaar! Ik heb er zelfs franjes aan gemaakt. Ik dacht, dat het zo'n vreselijk vervelend, langdurig klusje zou zijn, maar dat viel mij alles mee. Lag misschien ook aan de omgeving en het gezelschap???


Hij is zalig groot geworden en ik vond het erg prettig om aan de lange kant te beginnen en je toeren steeds korter te zien worden.

Ameland
Mijn man post nog steeds regelmatig een foto van Ameland. Deze kwam van de week langs op Facebook en die wil ik nog graag met jullie delen:


Lijnen???
Twee weken geleden ging ik weer eens op de weegschaal staan. Niet wegen is ook een manier om net te doen of je niet wat te zwaar bent... En nu was het echt genoeg! Ik ben direct begonnen met lijnen op mijn manier: gewoon drie keer per dag gezond en gematigd eten, niet meer snoepen, geen tussendoortjes, geen frisdrank, meer bewegen en..... sporten :)

Ik wandel zeer regelmatig een kilometer of drie, vier, maar dat is niet genoeg om af te vallen. Dus ben ik vorige week gestart met Pilates bij ons in het MFC. Anita geeft leuk les en het ging me niet al te slecht af.  En een spierpijn dat ik had!! Vrijdagochtend viel het nog wel mee, maar in de loop van de dag en zaterdag... Auw!!


Kast
Ik wil zo veel, maar heb gewoon te weinig tijd en energie om alles te doen, wat ik zou willen. Wij hebben bijvoorbeeld een vitrinekast in de keuken staan. Daar was het hout door de witte verf gaan bloeden en dat werd steeds erger... Vorig jaar heb kocht ik al witte Annie Sloan verf, maar de tijd... en de energie... Nu wist ik dat ik vanaf vrijdagmiddag vrij zou zijn tot en met dinsdag. Nu moest het er toch nog een keer van komen. Zaterdag de kast helemaal leeg gehaald en de 'bloed'vlekken behandeld. En nog een keer behandeld. En zondag nòg een keer. En toen mocht eindelijk de verf erop. Wit op wit vond ik erg lastig, maar nadat ik gisterenavond en vanochtend de wax had aangebracht heb ik de kast ingeruimd.


Alleen de deuren moeten nog, maar daar had ik binnen geen ruimte voor en buiten waaide het te hard. Dus die zijn morgen aan de beurt.

Rechte Southbay
Aangezien ik nog twee bollen Papatya over had, wilde ik daar nog wat van gaan maken. Maar wat? Ik heb gekozen voor een rechte Soouthbay. Ik zie wel hoe lang die gaat worden.


4 mei
Dodenherdenking... Vroeger als kind vond ik dat erg indrukwekkend en moeilijk ook. Mijn moeder zat dan vaak wat stilletjes een traantje weg te pinken (haar vader is in de oorlog overleden) en dan moest je als kind ook nog eens twee minuten stil zijn. Ik hecht er veel waarde aan om het respect voor hen die vielen en de vrijheid die wij als zo vanzelfsprekend ervaren over te brengen bij mijn kinderen. Dat is wel gelukt, denk ik. Ik merk alleen dat ik het ieder jaar wat emotioneler vind. Hebben jullie dat ook? Net ook, dan zie ik zo'n oude man, naar de Dam gereden in een rolstoel van het Rode Kruis. Maar tijdens de twee minuten stilte steunt hij zwaar op zijn wandelstok. Uit diep respect.... En dat raakt mij.


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stola heb je gemaakt, leuk die franjes. En zo probeer ik ook af te vallen, 3 maaltijden, geen tussendoortjes, niet snoepen, maar sporten lukt me nog niet zo, toch ben ik vanaf 2 weken toen ik begon, al ruim 2 kilo afgevallen. Het hoeft niet zo snel te gaan, maar ja, alle overtollige kilo's mogen er af.
    Ook ik heb dat, beetje emotioneel, moet zelfs mijn ogen wat vaker knipperen, ach ja...
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je sjaal en wat een leuke foto van jullie

    sterkte met het lijnen, ik heb het opgegeven, blijf nu hetzelfde want zo gauw ik ga lijnen val ik 10 kilo af maar kom er 15 aan

    Ja als ik dit soort dingen zie, dan schieten ook bij mij de tranen in mijn ogen
    Fijne dag vanuit een regenachtig Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het beeld gisteravond van de oude man uit de rolstoel toch opstaan ik werd er ook stil van. Hij toonde daarvoor zoveel respect daar kan menigeen nog een voorbeeld aan nemen.
    Gezellige handwerkjes laat je zien en als de kast klaar is kun je daar ook weer van genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen