dinsdag 24 maart 2015

Lekker weekje

Geen hondenschool
Aangezien onze tien lessen Behendigheid er op zaten en de nieuwe cursus vandaag begint, hadden we vorige week dinsdag vrij. Cooper nam het er lekker van, zeker toen de baas naar salsa ging!


Zonsverduistering
Vrijdag was er natuurlijk de zonsverduistering. Op mijn werkplek in Den Haag vierde de mist hoogtij en was er nagenoeg niets te zien. Jammer hoor, dan moeten we het maar met de foto's doen.


Zaterdag
Zaterdag dacht ik niet over de auto te kunnen beschikken, maar toen dat onverwachts wel zo was, wilde ik graag naar Pera & Pasha. Nieuwe wol kopen. Het cirkelvest heb ik even terzijde geschoven. Na het nog een keer gepast te hebben, blijkt toch nu ook weer de pasvorm niet te kloppen. Ik heb er nu zoveel energie in gestopt en werk er de laatste weken met behoorlijke tegenzin aan. Ik was hard toe aan iets nieuws!

In Pijnacker bleek Dendennis op bezoek te zijn. We wilden meteen zijn nieuwe boekje kopen, maar die waren allemaal al uitverkocht :(


Dan maar op de foto met Dendennis :). Ook leuk.

In de garagesale heb ik Papatya gekocht. Ik heb daar al eerder iets van gemaakt en vond het erg prettig haken. Nu deze kleur:


Zondag meteen een patroon opgezocht van een stola die aan de breedste kant begint. Ik had welgeteld één patroon:

En ben meteen begonnen. Het haakt lekker snel weg en je hoeft er nauwelijks bij na te denken. De enige valkuil die ik heb, is dat ik niet te lang achter elkaar moet haken (i.v.m. gewrichtsklachten).


Ik heb lekker veel steken opgezet, zodat het een grote omslagdoek wordt. Zelfs voor mij!

Zondag
Manlief moest werken, dochterlief was de hort op, zoonlief maakte zich klaar voor een bezoek aan De Kuip en toen werk het zulk lekker weer, dat ik een lekker wandeling met Cooper wilde maken. In de hoop hondenvriendjes tegen te komen, die lekker wilden spelen. Maar dat gebeurde pas toen we bijna thuis waren. We kwamen een witte doodle tegen die héél graag wilde spelen. Binnen no time waren ze allebei erg vies. De baasjes van die andere doodle wilden niet meer verder lopen, omdat 'ie zo vies was :). Cooper had genoten en ik ook!


Op de foto lijkt het mee te vallen, maar hij was echt vies zwart van de modder. Dus buiten in de tuin gewassen en afgespoeld met de tuinslang en toen het ergste vocht eruit geblazen met de waterblazer. Toen was hij weer schoon! Vetbed op de bank en toen kon hij lekker in het zonnetje liggen.


Maar hij lag zó te bibberen, dat ik er maar een dekentje overheen heb gelegd en toen kon hij zalig slapen!


Totdat Feyenoord de 1-0 scoorde :)


Door mijn gejuich werd hij wakker en hebben we samen de wedstrijd uitgekeken. Bijzondere ervaring om alleen met Cooper op de bank te zitten en voetbal te kijken!

Maandag -vrije dag-
Gisteren was ik vrij. Vorig jaar heb ik een saunabon cadeau gekregen die tot en met einde van deze maand geldig was. Ik besloot samen met manlief een sauna te bezoeken. We waren nog nooit bij Thermen Holiday Schiedam geweest. Er stond een enorme rij voor de ingang waar we wel een half uur in gestaan hebben.... Het is dat we gereserveerd hadden en de bon niet in Barendrecht geldig was, anders waren we daar heen gegaan. Maar goed, in de sauna zelf viel de drukte erg mee en hebben we lekker genoten van de verschillende sauna's, het zwembad en het restaurant.


Volgende keer maar weer naar Barendrecht! Het is toch altijd bijzonder, dat je zó van iets kunt genieten en als je er dan bent, dat je jezelf afvraagt waarom je dat niet gewoon wat vaker doet?

Fijne week verder!!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk als ze samen met een andere hond kunnen ravotten, helaas weinig Newfy's hier voor Tara, maar een Ierse setter is ook leuk! Gezellige dagen heb je gehad en prachtig garen gescoord! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stola ga je maken, benieuwd of deze goed slaagt! Zal vast wel. Heerlijk dat Cooper nog lekker heeft gepeeld met een maatje! Lekker hé zo'n vieze Cooper ;-) Lekker om even naar de sauna te gaan, wij hebben ook nog een paar bonnen voor Thermen Bussloo, heerlijk!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie is Dendennis ????
    Haakster ofzo ? 😅

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet Lotte er goed uit!
    Wat een schitterend werk laat je zien

    en Hond die denkt ! heerlijk een vrije dag

    O even heerlijk ontspannen dat kan een mens goed doen

    Fijn weekeinden vanuit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen