maandag 23 februari 2015

Lekker weekje

Handwerken
Mijn geheime quiltproject vordert gestaag! De top is af, de achterkant is af. Nu moet ik 'm dubbelen en kan het quiltwerk gaan beginnen.

Mijn cirkelvest vordert ook goed! Ik ben halverwege met mijn eerste mouw, maar mijn polsen zijn gevoelig, dus is het 's avonds zo'n twee toertjes haken en dat is het weer klaar. Het gaat langzaam, maar het einde is nu wel in zicht.

Zaterdag
Zaterdag ging ik met dochterlief naar Hilversum. Het was een combi-uitstapje. Gezellig even bij mijn schoonouders langs alwaar ons nichtje aan het logeren was. Die zien we veel te weinig, dus dat kwam nu mooi uit!

Daarnaast moest ik nog even langs PUUR broeken. Daar had ik vorig jaar een lange spijkerbroek gekocht met heel veel stretch. Dat zit zalig!!! Maar onlangs zag ik dat aan één kant de stretch los liet. Even contact gehad met de winkel en kon gewoon langs komen en dan werd het geregeld.


Dus met de kapotte broek naar de winkel en met een nieuwe broek weer naar huis. Toen we net thuis voor de deur hadden geparkeerd belde zoonlief. De koppelingskabel van zijn motor was gebroken. Wat nu???? Na veel telefoontjes, Whatsappjes en informeren bij de buren was toch de ANWB het beste alternatief en kon zoonlief na een uurtje wachten weer met de motor naar huis.


Zondag
Wat was het prachtig weer, hè? Althans bij ons in ieder geval! Na een ontbijtje togen manlief en ik met onze Cooper naar het strand. Wat doen we: Rockanje 2e slag of de tweede Maasvlakte. Nou, als we willen dat Cooper hondjes tegen komt, kunnen we beter naar Rockanje!

De parkeerplaats stond bomvol! Er bleek een wielerronde gereden te worden op het strand.... Tja, als we dat hadden geweten, waren we niet naar Rockanje gegaan. Uiteindelijk valt het gelukkig mee. De wielerronde was bijna afgelopen en we schatten zo in, dat de meeste fietsers aan de rechterkant van de strandopgang reden, dus wij liepen naar links. Zalig met de neus in de wind!!


Ik vind dat altijd zó lekker! Die frisse wind in je neus en dan lekker even op een terrasje zitten. De meeste mensen zochten een plekje direct achter het glas, maar ik zag een zeer comfortabel bankje in de zon en liep daar meteen op af. We zaten daar te genieten in het zonnetje, uit de wind. Zelfs mijn jas kon uit!

Wat drinken met wat lekkers erbij

Ook manlief had het prima naar z'n zin

Doordat mijn jas op de bank lag, mocht Cooper er ook op :)
Cooper kon zo ook alles in de gaten houden, haha. Eenmaal weer thuis een kopje thee gedronken en toen nog met dochterlief een rondje gelopen, zodat zij nog wat mooie foto's kon maken.

Natuurlijk konden we 's middags naar Feyenoord-Excelsior kijken. En gelukkig won Feyenoord uiteindelijk de wedstrijd.


Maandag
Het was al bekend, dat er deze hele week geen treinen rijden tussen Schiedam en Den Haag in verband met de aansluiting van het nieuwe station in Delft op het spoor. Ik zou met een collega mee rijden vandaag en morgen, maar die werd helaas ziek in het weekend.
Vanochtend dus met eigen auto naar Den Haag. Ook dat verliep niet helemaal vlotjes, maar dat leeg ook deels aan mij. Een collega die wel met openbaar vervoer uit Rotterdam is gekomen, heeft er 2,5 uur over gedaan. Dan was ik met een uurtje met de auto toch nog snel!

Fijne week deze week!



9 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk weekend. Lekker slenteren langs het strand. Super. Wat ook een goeie service van PUUR. top

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk he, al even met je neus in de zon? hebben wij gisteren in de tuin gedaan, ik had helemaal al roze wangen! Inderdaad hele goede service van PUUR!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd wat ze van je geheimproject vinden ;)
    Ik verklap lekker niets.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk weekend had je en succes met je geheim! Groetjes
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben erg benieuwd naar je geheime project, maar ik ben wel geduldig. Wat een heerlijk weekend heb je gehad!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke plaatjes wandelen op het strand "geweldig" en dan dat zonnetje!!!!. Om in Twente te wonen is ook geen straf maar het strand heeft voor mij altijd iets speciaals en dat strand ligt hier niet om de hoek. Jammer. Ik ben heel benieuwd wat dat geheime projekt zal zijn. Moet het snel klaar zijn of heb je nog even de tijd?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om op het strand te mogen wandelen. Lekker de gedachten op nul zetten en maar genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei,doe je voorzichtig met je polsjes.?
    Koffie met..zag er niet slecht uit :-))

    BeantwoordenVerwijderen