maandag 23 juni 2014

Zalig genoten in de Eifel

Donderdag
Om iets voor negen uur zaten Cooper en ik in de auto op weg naar de Eifel. Behalve dat de Tomtom mij af en toe op het verkeerde spoor zette (en ik weer via een illegaal landbouwpad de camping wist te bereiken), verliep de reis voorspoedig. Cooper en Chippy (en wij natuurlijk ook) begroeten elkaar enthousiast!



We maken een lekkere wandeling waarbij we zelfs over omgevallen bomen moeten klimmen en klauteren;)
's Avonds wordt er gequilt en gehaakt en plannen gemaakt voor de volgende dag.

Vrijdag
We vertrekken na een lekker ontbijt naar het openluchtmuseum in Kommern. Het is een prachtig park! De honden mogen gewoon mee het park in, alleen niet in alle huizen. Maar dat mag de pret niet drukken. Er zijn veel moestuinen waarin Sis haar hart enorm op kan halen. Daar stonden ook schitterende papavers in, zoals deze:



Sis wilde een keer met beide doodles op de foto, maar dat is niet zo eenvoudig als het lijkt :)



Cooper vindt het erg leuk om op van alles te klimmen/springen en dan even mooi poseren voor de foto :)



Het lukte mij zelfs om ook Chip op de molensteen te krijgen.



En ook nog een lieve foto van mijn Coopertje en ik:



Zaterdag
We zijn eerst naar Gemünd gegaan om in de stoffenwinkel te kijken en ik heb nog een mooi fleecevest gekocht. Aangezien het zonnetje lekker scheen, aten we op het terras een ijsje. Allemaal ;)





Daarna rijden we naar een prachtig punt waar je een fantastisch uitzicht hebt. In november zijn we hier ook geweest, maar toen was het zò mistig dat er van uitzicht geen sprake was. Nu wel!



Mijn fotomodel wilde heel graag poseren voor Sis <3



Zoals je ziet: als je een mooi uitzichtpunt hebt in de Eifel, heet dat Eifel Blick. Maar het leukst is het natuurlijk als er twee doodles op het bankje zitten. Met wat hulp van Sis nam ook Chippy plaats op het bankje.



Sis met twee doodles blijft gewoon erg lastig, maar o zo leuk!



Er staat heel hoog gras waardoor we de doodles af en toe gewoon even moeten zoeken. Totdat je Jumping Cooper weer boven het gras uit ziet komen of de zwarte staart van Chippy boven het gras ziet wapperen.

Klik voor het filmpje hier

Zondag
We hebben gequilt, gehaakt, gegeten, gedronken, gepraat, gelachen en genoten! En dan komt aan een lang weekend ook gewoon een eind... En vertrekken Cooper en ik weer huiswaarts.

Maandag
Weer een dag gewerkt en dan is het tijd voor de wedstrijd Nederland-Chili. Echt heel spannend is het lang niet, dus pakt Cooper lekker zijn hamster om mee te knuffelen.



Wat een geluk dat ook deze wedstrijd met drie punten kan worden afgesloten.

3 opmerkingen:

  1. Zo...ik kom wel vaak langs ;)
    Mijn favoriete fotomodel kijkt met een echte voetbalkennersblik ! Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je batterijtje weer lekker opgeladen. Heerlijk verslag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had al gehoord hoe gezellig het jullie hebben gehad !!!!

    BeantwoordenVerwijderen