donderdag 5 december 2013

"Wereldreis" en andere wetenswaardigheden

De Nederlandse Spoorwegen
Voor de tweede dag op rij had ik vanochtend vertraging met de trein. Niet zo veel, hoor, maar een minuut of vijf. Maar toch...

Vanochtend besloot ik, om vanmiddag lekker vroeg naar huis te gaan. Gezellig het huis klaar maken voor de Sintgourmet enzo. Toen ik even naar huis belde om melding te doen van wederom een NS-storing vertelde dochterlief dat ze zich erg beroerd voelt en dat gourmetten niet zo'n goed idee is...

Net bij station Holland Spoor aangekomen, hoor ik dat er door een stroomstoring geen treinen rijden tussen Delft en Schiedam! Hup, dan de tram in naar Centraal Station en dan neem ik daar wel de Randstadrail.


Verwar ik in mij "enthousiasme" Centrum en Centraal Station en blijk ik in de verkeerde tram te zitten... sh*t!! Ik kwam er niet al te snel achter, mag ik wel zeggen. Hup, volgende halte eruit en de tram terug. Dit keer wel in het centrum uitgestapt. "Dan loop ik wel naar CS," dacht ik nog. Goed voor mijn stappenteller :) Maar eer ik de verkeerde kant uit wilde lopen, kwam er een bus aan waarop stond: XXXX (weet ik al niet meer) via Centraal Station. Voor de zekerheid nog even nagevraagd, en ja, deze bus stopt op het Centraal Station. Hè, hè.
Bij CS uitgestapt. Nog even mijn OV-chipkaart opgeladen en toen kwam de Randstadrail er al aan. Deze ging officieel tot Slinge, maar gezien de harde wind, ben ik op Rotterdam CS over gestapt. Dat is een stuk minder koud.

Caffe Latte
Na zo'n reisavontuur (en dat terwijl ik in alle grote Europese steden mijn weg kan vinden met het openbaar vervoer) vond ik wel, dat ik een caffe Latte verdiende. De beker zegt wel, dat er Baileys inzit, maar die is helaas op.


Muizenvriendjes
In de Eifel met Sis hebben we deze muizenvriendjes nog gemaakt. Sis maakte deze voor dochterlief. Ze zijn gevuld met druivenpitten en kunnen dus ook in de magnetron om als handenwarmer te dienen.


Door een tip van Sis, kwam ik heel eenvoudig aan snorharen voor dit lieve muisje: gewoon wat haren van de bezem afknippen :) Kijk eens even naar z'n staartje... daar zit nog een hartje aan!


Deze twee vriendjes heb ik gemaakt. Bij mij geen leren staartjes met hartjes, maar gewoon staartjes van touw. Gewoon, omdat ik dat leuk vond!

Advent
Afgelopen zondag was het eerste advent. Ik was helemaal geïnspireerd door alle prachtige adventskransen en -stukken die ik in Duitsland had gezien, dat ik mijn dienblaadje omgetoverd heb tot een heus adventsstuk. Ik ben er erg tevreden over!


Kerstruil
Voor de tweede keer doe ik mee met de Kerstruil van haar. Jaren geleden (volgens mij de eerste keer dat ze het organiseerde) heb ik mee gedaan en daarna was ik steeds te laat. Maandag is mijn pakketje verstuurd en tot mijn grote verrassing kreeg ik van mijn ruilmaatje mijn pakketje!! Is dat niet toevallig! De buitenkant van de doos ziet er al prachtig uit!


Ik heb de deksel er even afgehaald... alles zit zò mooi ingepakt en een mooie kaart erbij. Maar ook daar mag ik nog niet in kijken. Dat wordt wel moeilijk hoor, wachten tot Kerst!!


1 opmerking: