vrijdag 8 november 2013

Handwerken

Voetjes op de vloer
Gelukkig is mijn voet weer een heel stuk beter. Ik kan weer lopen. Straks nog even naar de fysio.

Breien
Begin van dit jaar ben ik begonnen met een col voor dochterlief. Hij is een beetje in het vergetelhoekje terecht gekomen. Vorige week heb ik 'm daar uit gehaald en afgemaakt. Nu moet ik 'm nog in elkaar zetten naar de wensen van dochterlief. 


De kleur komt niet zo goed uit op de foto, maar het is een mooie, lichte kleur legergroen. Het eindresultaat volgt binnenkort.

Ik had destijds ook wol gekocht voor een sjaal voor mezelf. Die heb ik nu ook op de pennen staan, maar dat duurt wel even eer die af is. Ik kan maar kort achter elkaar breien, anders speelt mijn hand weer op :(



Quilten
Op de quiltdag in Helmond had ik mij ingeschreven voor de workshop Kerstengel maken van Mascha. Nou maak je daar alleen maar een beginnetje, maar ook die heb ik van de week afgemaakt. Is het geen schatje?


Quiltretraite
De quiltretraite van Sis en mij komt met rasse schreden naderbij. Nog een kleine twee weken en dan gaan we zalig een weekje weg met elkaar, de naaimachines en de Doodles!


De dag voordat ik weg ga, krijgt dochterlief nog een behandeling. Maar manlief en mijn lieve schoonmoeder zijn er dan voor haar nazorg. Ik vind het erg lastig om dochterlief dan "alleen" te laten, maar ook zij verzekerde mij, dat ik toch zeker moet gaan!

1 opmerking: