zaterdag 13 oktober 2012

Afscheid van 't Quiltgebeuren

Afgelopen week trof het ene vervelende bericht mij na het andere. Een collega die opeens opgenomen is in het ziekenhuis, een buurman die aan het vechten is tegen kanker, mijn naaste buurvrouw opgenomen in een geriatrische instelling en ook het besluit van Janine en Willy om de stekker eruit te trekken van 't Quiltgebeuren. Wat een schrik, daar gaat mijn meest favoriete quiltwinkel... 

"Gelukkig zijn ze nog open tot en met 24 november," dacht ik gisteren. "en kunnen we nog even langs om gedag te zeggen, een knuffel te geven en in de winkel te kijken..." Vanochtend om vijf over tien stonden mams, dochterlief en ik voor de deur. "Wat is het donker?" "Ze gaan toch om tien uur open?" Bij de naastliggende zaak van de familie zagen we twee dames met een quilttasje druk in gesprek met de man van Willy. Wij blijven wat vertwijfeld buiten staan... Totdat de man van Janine naar buiten kwam met de mededeling: "Gisterenavond is de inboedel van de winkel verkocht en ze zijn dicht!" Zo, dat is heftig... Aan de ene kant natuurlijk heel verdrietig, aan de andere kant geweldig dat ze zo mooi van alle spullen afkomen en het afscheid geen weken hoeft te duren. Weken waarin je je mooie zaak af ziet takelen...

Gelukkig zag ik Willy voorbij lopen en zijn we nog even naar binnen gegaan. Een dikke knuffel gegeven, even zitten praten en de man van Willy voorzag de schare dames van een kopje koffie. We halen nog wat herinneringen op en nemen dan afscheid. Willy belooft, dat ze nu ook een blog gaat beginnen, want daar gaat ze nu tijd voor krijgen. Fijn, dan kan ik ook van haar wel en wee op de hoogte blijven!

Wat een zalige uurtjes heb ik daar doorgebracht, met een cursus, workshop of gewoon een bezoekje aan de winkel voor een lapje, garen of tussenvulling. Soms ook alleen voor een luisteren oor en een bemoedigend woord. Ik ga jullie zò missen!!! Maar ik heb respect voor jullie beslissing en hoop dat jullie nog heel veel jaren in goede gezondheid van elkaar zullen kunnen genieten en dat jullie natuurlijk lekker blijven quilten! De vorderingen zie ik dan wel op de blogs en/of Facebook.

Lieve Willy en Janine,

bedankt voor al die fijne jaren van advies, praatje, luisterend oor, een lach en een traan. Ik heb er altijd enorm van genoten en ga het zeker missen! Maar jullie kom ik vast nog wel eens tegen, want ons hobby blijft tenslotte onze binding!

Heel veel liefs en een enorm dikke knuffel van mij! (dit voor mij toch wel) toepasselijke plaatje kwam ik op internet tegen :)



Dag lieve Willy, dag lieve Janine, tot ziens! xxx

4 opmerkingen:

  1. Altijd vervelend als er een quiltwinkel sluit waar je zulke goede herinneringen aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer omdat jullie er zo graag kwamen . Waar kun je nu terecht voor je quiltspulletjes.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat triest allemaal, kunnen we nu eerdaags alleen nog meer via het internet terecht! en nooit meer eens gezellig ergens binnen stappen, voetjes onder tafel, kopje koffie erbij, en gezellig even onderhand dat de je winkel rondneust, met anderen dames ideeën uitwisselen?

    Sterkte met al je buurtjes.
    Fijne zondag gr joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt allemaal afscheid op je laatste blogjes, wat een zware tijden! Jammer van de quiltwinkel, maar gelukkig is het geen afscheid wegens overlijden, hoewel het voor de eigenaren van de winkel wel als een rouwproces aan moet voelen. Misschien is het leuk om een bee te starten met de dames?

    BeantwoordenVerwijderen