woensdag 25 april 2012

Woensdag wijsheid

De zon schijnt vrolijk en opgewekt door de ruiten. Wat ziet de wereld er toch een stuk beter uit, als de zon schijnt. Naar verluidt gaat het vanmiddag weer regenen, maar dat zien we dan wel weer :)

De woensdag wijsheid voor deze keer:

Doe wat je kunt, maar hecht niet aan het resultaat


Dit is geen makkelijke, maar als je deze vaardigheid beheerst, denk ik dat het wel een hele fijne is! Gewoon tevreden kunnen zijn met wat je doet, zonder je druk te maken of het resultaat wel zo goed is...

2 opmerkingen:

  1. Mooie spreuk en heerlijk die zon! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie spreuk en ik hoop voor je dat de zon nog schijnt, hier is het triest.

    Toen ik bij de arts in Holland was en die tegen me zei, ga aan de pijnpleisters, want als je 80 bent en kijkt terug op vandaag, dan besef je pas wat je allemaal hebt misgelopen! erg wijs van haar, dus hopelijk ben ik op mijn 80ste nog steeds een tevreden mens

    tevreden zijn met het kleine is al heel veel, ook jij snapt wat dat in houdt, als is het maar een klein momentje, dat maakt een dag al helemaal goed.

    Maak je niet druk om morgen, aanvaard vandaag en doe het e beste mee wat mogelijk is.

    Knuffel joke en vandaag was ik even in gedachte met je op de markt in Stockholm en aten we samen een broodje , en waren zo tevreden met wat we aan het doen waren

    BeantwoordenVerwijderen