woensdag 21 maart 2012

Woensdag wijsheid en zwanen

Onlangs las ik een hele mooie spreuk/wijsheid van de Dalai Lama, die ik graag met jullie wil delen:

Ons allerbeste doel in dit leven is anderen te helpen.
En als je ze niet kunt helpen, doe ze dan in ieder geval geen pijn.


Zwanen
Vorig jaar heeft een zwanenechtpaar hun nest gebouwd in de sloot onder aan de dijk. Er was maar één klein zwaantje geboren en volgens mij heeft die het niet overleefd. Maar vanochtend zag ik het aanstaand ouderpaar weer druk in de weer om hun nest weer op te bouwen en te verfraaien, zodat er straks weer nieuwe zwaantjes geboren kunnen worden. Hopelijk meer dan één en ik hoop, dat ze dit keer wel blijven leven.


6 opmerkingen:

  1. Mooie Dalai Lama spreuk. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee positieve dingen om de dag te beginnen!
    Daar doe ik het wel voor!
    Prachtig mens die Dalai Lama!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie spreuk en op de een of andere manier passen die zwanen er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijngevoelige wijze man! Bedankt voor het delen!
    Geniet maar van die jonkies, bij Mams in de vijver hebben vorig jaar 3 jongen het overleefd, dus daar voldoende aanwas! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie wijsheid, maar helaas zo waar,
    O wat leuk, die zwanen nu daar komt zeker vervolg op
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle beesten in de natuur zijn weer druk in de weer. Nog even en al het jonge grut is weer te bewonderen.
    Fijn weekend en vrolijke groetjes Renée

    BeantwoordenVerwijderen