vrijdag 9 maart 2012

De dierenarts gebeten

Onze rode regenboogboa's zijn de afgelopen weken behandeld met medicijnen tegen flagellaten (soort bacterie). Toen we ze de laatste ronde medicijnen gaven vond ik, met name, mijn slang er slecht uit zien in haar bek. Toch nog maar even een afspraak gemaakt bij de dierenarts. Gelukkig was DS vandaag vrij, dus kon hij mee ter assistentie.
Bij de dierenarts vertelden we nog, dat mijn slang Grump gedoopt is, omdat ze vaak chagrijnig is en graag bijt. De dierenarts pakt Grump, dacht haar goed beet te hebben, maar in no time beet ze hem twee keer! In allebei de handen één keer!! Daarna moest er nog een en ander onderzocht worden onder de microscoop, dus DS hield Grump netjes vast xD. Hij kreeg gewoon kramp in zijn duim:). Dit lijkt heel zielig, maar dat is de enige manier om hem goed vast te houden, zonder dat 'ie kan bijten. Na onderzoek blijkt: mondrot! Gevolg: antibioticakuurtje mee voor tien dagen... Morgen eerst maar even sterkte handschoenen halen, want ik wil ècht niet iedere dag gebeten worden;)

Daarna hebben we de rode regenboogboa van DS ook nog laten onderzoeken. Normaal is die heel rusitg en absoluut neit agressief. Normaal , ja... maar vandaag voelde hij ongetwijfeld nattigheid. Hij was nog niet uit de zak gehaald of hij viel al aan! Maar de dierenarts was nu veel beter op z'n hoede, dus de slang beet mis. Hij bleef even liggen op de onderzoektafel, zodat de dierenarts zijn handschoenen kon pakken. Maar ook toen haalde de slang nog uit! Weer mis! Zijn bek ziet er goed uit. Voor de zekerheid even ontlasting onder de microscoop... Gelukkig: deze is gezond. En DS hield ook deze slang weer prima vast. Zoals je kunt zien, ligt de handschoen van de dierenarts nog binnen handbereik!

Bedankt jongen, dat je mee bent gegaan!

5 opmerkingen:

  1. Altijd rot als een van je dieren ziek is en wat een s...... dat hij niet naar jullie luisterde, fijn dat je DS wel verstand van zaken heeft! Beterschap voor je slang, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben en blijf enorm trots op mijn broer :D
    Nu even een vraagje voor Mimi; moet "amar" niet "maar" zijn? (A)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was dit de slang die ook gezellig bij mij in de winkel is geweest, de arts zal wel geschrokken zijn of niet.
    Volgens mij had het beestje gewoon zijn dag niet....! Groetjes janine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit waren de slangen die toen ook bij jullie in de winkel zijn geweest. Ondertussen zijn ze alleen een beetje gegroeid :)

      Verwijderen
  4. Wat is er aan de hand bij jullie Yvonn , hebben de slangen het nu ook al te pakken!!
    Beterschap! vind de naam wel leuk Grump, zo noem ik Angus ook, grinnik
    Fijne zondag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen