zondag 18 december 2011

Marathon in Spijkenisse

De laatste marathon van het jaar (zucht)
Sinds een paar jaar loopt DH zijn laatste marathon van het jaar in Spijkenisse. Min of meer een thuiswedstrijd. In de kantine is de grote ontmoetingsplaats met alle bloglopers en aanhang. Ondertussen ken ik er ook wel een paar ;). Sommigen willen standaard met een 'gekke bek' op de foto:

DH helemaal alleen bij de 21 km
Altijd leuk! Als om elf uur het startsein klinkt, moeten de lopers eerst anderhalf rondje rond de atletiekbaan. Dat vind ik altijd wel aardig om te zien, dan zie je tenminste iedereen even voorbij komen. DH was nauwelijks te zien, maar die kom ik onderweg wel weer tegen. Hij is dan alleen niet meer zo vergezeld van medelopers. Soms lijkt het wel of ze helemaal alleen op de wereld lopen. Gelukkig is dat maar schijn!

30 kilometerpunt
Als de lopers net zo'n drie kilometer onderweg zijn, krijgen ze onweer en hagelbuien te verduren. Ik hou m'n hart vast, maar het onweer stopt na een paar klappen en lichtflitsen. Ik ga eerst naar het 21 kilometerpunt. Het is buiten erg koud en ook nog wel vochtig, dus blijf ik behaaglijk in de auto zitten met de kachel aan. Ja, ik weet dat dit slecht is voor het milieu, maar kou kon ik echt niet verdragen. Een medesupport spreekt mij aan en we maken een praatje over hardlopen, marathons enzovoort. Hij is verbaasd als blijkt dat ik 'zoveel' mensen ken. Haha, wat een machtig medium, dat internet. De haasgroepen begroeten mij vrolijk.
Sfeerplaatje bij Hekelingen
Gelukkig is het opgehouden met hagelen en lijkt het erg lekker buiten, zo met de zon. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat de wind toch best koud was.

Ondanks dat DH de laatste lopers was op het 30 kilometerpunt komt hij niet als allerlaatste over de finish! De meet is gehaald en voor dit jaar zit het hardlopen in wedstrijdverband erop.

2 opmerkingen:

  1. Ja het was even heel slecht weer, ook hier zag alles wit, dus snap best dat je ongerust was! Fijn dat het er weer opzit en nu dus lekker naar de feestdagen toe en genieten van elkaar en je gezin! Heel fijne dagen,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je DH niet de hele tijd met slecht weer heeft moeten lopen. Knappe prestatie hoor.

    BeantwoordenVerwijderen